A konyhában történik

A bloghoz hűséggel élvén most megosztom egy délutánomat a konyhában.

Első körben “lekvárt” készítek. Ez nagyon egyszerű: kirázok egy fazékba egy zacskó fagyasztott epret. Málna is jó. Meggy is jó, bár abban több a szénhidrát, ki gondolná? A vegyes bogyók is jók. Alágyújtok és megszórom valami jó kis fűszerrel, mondjuk szegfűszeggel vagy fahéjjal. Innen már semmi teendő nincs, a gyümölcs felforr, megfő és besűrűsödik a leve. A végén lehet ízlés szerint édesíteni, én kevés eritritolt szoktam beleszórni. A vége lekvárszerű lesz, de nem olyan állaga van a cukor hiánya miatt. Finom, leginkább mascarpone-val. A gyerekeim kenyérre kenik, ez modjuk pofoncsapása az egész törekvésnek, de hát az élet már csak ilyen.

Fő az eper

Aztán brokkolit főzök, egy fejet. Utána a szilikon kenyérsütő formámba belepakolom a brokkolidarabokat, csinálok rá szószt tejszínből, két tojássárgájából, fehér borsból, sóból, és még ezeket a dolgokat tettem bele:

Ketogén alapanyagok széles választéka látható

Tehát ebbe most ment bacon, szalámi maradék, reszelt füstölt sajt, és a képen nem látható túró, mert volt egy kevés még a hűtőben. A főtt brokkolit a maradékok eltüntetésére szoktam használni, ebben a formában. A Legnagyobb egyébként nagyon szereti reszelt sajttal, és mikor beteg, mindig brokkolit kell neki főzni. Persze, ha nem beteg, akkor is befalja, úgyhogy ilyenkor mindig úgy járok, hogy másnap megint brokkolit kell szerezni…na, mindegy. Szóval brokkoli formába, rá a szilárd cucc, rá öntve a tejszínes tojás, sütőbe bele, aztán sül.

A legjobb az egészben, hogy marad három tojásfehérjénk (aki nem figyelt : a sárgája épp a sütőben van a brokkolival):

Szétválasztva

A tojásfehérjét felhasználom a mandulás süti készítéséhez, ami 3 tojásfehérje, 15 deka darált mandula, fűszerek és kevés eritritol (vagy amit akartok). A süti készítése semmiből sem áll, én nem verem fel a habot, mert lusta vagyok, anélkül is remek kis nyúlós-omlós sütiket kapunk, ebből kábé 10 darab lesz. Így süldögélnek nálam:

Keto süti

Ha megsült, akkor így fest a mandulás sütiből, mascarponéból és eperlekvárból álló csoda:

Egytálétel

A brokkolis cuccot pedig szépen lehet szeletelni (ha kihűlt) és ebédre egy hétig is lehet vinni belőle, jól melegíthető és finom. Ezt már nem fotóztam le, mert nem vagyok következetes, de helyette itt egy kép az új bögrés polcomról, amit a férjem készített és a gyerekeim kenték a lakkos páccal, vagy mivel. A polc nem ferde, csak én nem tudok rendesen fényképezni.

Közben ilyen is készült a gyerekeknek, mert rendes vagyok. Az utolsó morzsáig elfogyott:

Keto süti

30 Hozzászólások

  1. Faviasz.

  2. PMZsusays:

    Hát ez nagyon jó volt! Szuperek a kaják és nagyon szép a polc! :)(pont van egy brokkolim, ki is próbálom gyorsan ezt a finomságot! :))

  3. G, oké, igen, faviasz. Értettem! (ezeket a szavakat automatikusan elveti az agyam.):)

  4. Zsu, örülök, ha ez így hasznos, majd akkor csinálok még ilyen bejegyzéseket.

  5. drojsays:

    Liv, számomra inspiráló és örömteli minden bejegyzésed. A konyha rovat különösen. Pár napja először próbáltam ki liszt nélkül a paradicsom-levest, nagyon finom lett. Nem értem miért ragaszkodom sajnos ilyen erősen a liszthez! A nyáron pedig először fogok teljesen cukor- / édesítő-mentes lekvárokat befőzni. Tavaly rostos körtelevet készítettem (cukor / édesítő nélkül), nemrég nyitottam fel, tökéletes lett. Kíváncsian várom a konyha-pénz beosztásról, bevásárlásról szóló ötleteidet is (persze nem szeretnék tolakodó lenni, csak nekem ez ingoványos, tervezetlen, javítandó terület). Szeretettel üdvözöllek!

  6. Hú, ez jó volt! Éhes is lettem. 😀
    Ezt a brokkolis dolgot szoktam én is csinálni nemcsak brokkolival, hanem mindenféle zöldséggel (kelkáposztával is igen remek). A tojást én egyben belerakom, így nincs sütink. 🙁 🙂
    Nem akarok kukacoskodni, de van egy kérdésem:

    A mandulát sütni jó?
    (Mert úgy emlékeztem, hogy azt írtad régebben, hogy nem jó az olajos magvakat sütni, pirítani, talán a transzzsírsavak miatt… de lehet, hogy nem emlékszem jól…) Vagy a mandula más? Mert ha azzal nincs gond, akkor végre tudok olyan sütit sütni, ami után nem lesz lelkiismeret furdalásom. 🙂 Kókuszlisztet próbáltad már? Az mennyire fér bele a ketogén diétába? 😀

  7. PMZsusays:

    Egyébként meg, ótejóég, a Lili paleo(s) sütit süt????? 😀 😀 😀 És igen, nagyon jók az ilyen bejegyzések, nekem ezek segítenek praktikusan gondolkodni, szóval csak folytasd, kérlek! 🙂

  8. Kiddysays:

    +1 szavazat a folytatás mellett, és egyúttal kérlek, a legalsó ketosütiről is mesélj kicsit többet, miből van?

  9. A legalsó sima lisztes cukros csokis!! 😀

  10. Katisays:

    Jó kis poszt ez is!:)
    Lili, folyton allergiás (“izgatott”) orrnyálkahártyára van valami diétás ötleted? Prick(?) teszt negatív, csak úgy látszólag minden ok nélkül néha teljesen jó, de legtöbbször nagyon rossz (a nap 95%-ban), duzzadt, “zizegős”, facsarós, néha folyik is…Szóval szerinted lehetne reménykedni, hogy egy szénhidrátszegény(mentes) diéta ezt helyrehozná? Nem tudom, hogy ismered-e Lajos atya tanácsai könyvet, abban allergia gyógyítására szigorú diétát javasol, teljese vegán koszt, sok zöldség gabonával és krumplival. Azóta újra átrágtam magam a te táplálkozós posztjaidon, és nagyon meggyőző (persze pont az ellenkezője, mint ez a bizonyos Lajos atya féle diéta), de arra vonatkozóan nem találtam benne infót, hogy nyálkahártya duzzanatára milyen logika alapján hathat vagy nem hat ez az egész? (vagy elég annyi, hogy a szénhidrátmentesség gyulladáscsökkentő?)
    bocs, ha kusza, de hátha van valami erre vonatkozó infód is:)
    nagyon köszi

    • Szia Kati!

      Kiváncsi lennék,hogy a “zizegős”, facsarós, néha folyik is….orrtüneteid eltűntek-e valamitől?
      Azért kérdezem,mert nekem is ez van,sőt kiterjed a homloküregre,fülre és a tarkómra ,szemeimre is. Úgy tapasztalom ,hogy a hideggel kapcsolatos,de krizis esetén a hasammal is baj van,meg az egész testem is viszket.

      Liv,ahogy Kati is kérdezi,ezen is segit a diéta?

  11. PMZsusays:

    Lili, megosztanád majd, hogy csinálod a fokhagymakrémlevest reformosítva? Ezer éve nem ettem, pedig nagyon szeretem! Köszi! 🙂

  12. farkas tündesays:

    Szia Liv!
    E-mail címet szeretnék tőled kérni, orvosi segítséget. Farkas Tünde vagyok Budapestről.
    Nagybeteg a barátnőm kislánya és én most mindenkinek írok, akiben reménykedem.
    Tisztelettel:
    Farkas Tünde

  13. PMZsusays:

    Jujjjj, ma este a mascarpone-mandulás süti volt a desszertem, hát ez… Jujjjj. 😀

  14. Ugye? Nagyon rá lehet szokni és nem lehet abbahagyni.

  15. Kiddysays:

    Akárcsak az erdeis sütidre. Tegnap csokival is megturbóztam. Huhúúú! És tudom, hogy nekem nagyon nem kéne, de. Szóval finom. Mértékkel is az lenne, de így még inkább az. =)
    (A fagyasztott erdei még 1-2 napig akciós a L[.]dl-ben, bocs a reklámért.)

  16. Giuliosays:

    A paleo/keto “liszt”, süti, torta, lekvár, cukor, palcsinta az szerintem nem paleo, hanem larvált pszichés kínlódás. Tapadás a CH bevitel egyszer megszokott, régebbi formáihoz, addikció.

    Szerintem egyrészt felesleges, másrészt megnehezíti a leválást a 10 ezer éve kialakult rossz szokásokról.
    Kompromisszum, de rossz. Olyan, mint a Mezei Elvira-féle divatos paleo szakácskönyvek.

    Ráadásul bonyolítja a főzést, az étkezést, és ami a szem előtt van és finom, az fokozza a kalóriabeviteli hajlandóságot is.

    Uff.:-)

  17. Giulio, biztosan igazad van, de az élet szép, a lekvár finom, a ketonteszt meg pozitív, szóval nem is értem, miért is hagynám ki! 😀

    Egyébként nem sok időm van, enni sem napközben és ez pl. hamar megehető kaja, egyszerűen szállítható, s ráadásul 5-6 falattal órákra jóllakik az ember, mert tömény, szóval nekem pl. pont egyszerűsít.

  18. Ágnessays:

    Kedves Lívi!
    Nagyon tetszik a blogod, főleg a táplálkozásos rész. 🙂
    Régebben már olvasgattam, de aztán valahogy meg is feledkeztem róla, most viszont újra átolvastam az egészet, és igyekszem is sok mindent betartani a táplálkozásomban. Lenne persze ezeregy kérdésem, de most csak a számomra legfontosabbat tenném fel, remélem, kapok rá választ, mert nagyon érdekel. 🙂
    A gluténmentességet mennyire tartod? Régebben olvastam, ha megkínálnak sütivel, elfogadod, ez még most is így van? Vagy minden élelmiszert kizársz, ami gluténnal szennyeződhetett? Pl. amikor otthon főzöl, akkor is rászállhat a liszt a zöldségekre stb.
    Előre is köszi, ha válaszolsz.

    • Nem vagyok gluténérzékeny, nem félek a szennyeződéstől. Nem is csinálok nagy ügyet a gluténból itthon. A gyerekek szeretik a kenyeret, kiflit, sokat sütök nekik, úgyhogy biztosan “szennyezek” gluténnal. Igen, ha megkínálnak, elfogadom, sőt, ha pizzát rendelünk, akkor is eszem egy szeletet, nem szoktam kilógni a közösségből és a közösség sokszor az étkezés köré szerveződik, ami szerintem jó dolog. Nem vagyok vaskalapos ebben.

      Gluténmentességben nem vagyok jó referencia, de az biztos, hogy a közérzetem sokkal jobb glutén nélkül, tehát a szervezetemnek jobb így, hogy ritkán kerülök kapcsolatba vele és akkor is csak keveset eszem.

  19. Ágnessays:

    Köszi a választ!
    Kb. 5 napja kezdtem el reggelire “zsírosan” étkezni, és a gabonát teljesen elhagytam. Hihetetlen, hogy micsoda változás történt bennem, már nem puffadok fel nap végére, és újra lapos hassal ébredek. 🙂 Reggelenként magamtól kelek 5 és 7 között, és nem is érzem magam fáradtnak. Már nem nassolok, igaz az uzsonnázás megmaradt. Örülök, hogy kipróbáltam ezt az étrendet, most kíváncsian várom a hosszú távú változásokat. 🙂
    Még azt szeretném kérdezni, hogy 4 éves gyereknek naponta hány csepp Vigantolt érdemes adni a téli időszakban?

    • Én úgy gondolom, hogy a D vitamint érdemes egy hosszabb ideig emelt adagban adni a gyereknek, aztán csak télen. Én random adom nekik, nem minden nap, de időnként elkapom őket és akkor 4 cseppet szoktam a kicsiknek, hatot a nagynak, aki mér bőven húsz kiló felett van.

      Szerintem is sokat számít a közérzet, ez nem is tudatosul, míg az ember ki nem próbálja. Ami még lényeges nekem, hogy nem leszek álmos evés után, de ez lehet, hogy nekem volt ilyen nagy átütő dolog. g

  20. Ágnessays:

    Nekem evés utáni álmosság nem volt, mert egy jó ideje már zöldség+sajt (leves vagy sült zöldség formájában) volt az ebédem, vacsorám, viszont úgy tűnik az egészségesnek hitt reggelijeimmel (müzli, hajdinakása gyümölccsel) volt a baj. Plusz azzal, hogy tízóraiztam és uzsonnáztam is, és vacsora után még 10-kor is nassoltam valamit. De ennek úgy tűnik, vége. 🙂

    Még az jutott eszembe, hogy most a kevesebb nyers gyümölcs miatt nem fog kevesebb vitamin jutni a szervezetembe?
    Illetve még egy kérdésem lenne: honnan tudom azt, hogy valamit jól meg tudok emészteni vagy sem? (a bélflórám rendbetételét már elkezdtem)

  21. Szia!

    Szerintem ha van zöldség elég, (gomba, paprika, hagyma, stb.), akkor nagy baj nem lesz a vitaminokkal. A zsírban oldódó vitaminok meg megvannak húsból, tejszínből, tojásfehérjéből.
    Ezzel nagyjából meg is vagyunk.

    Én szoktam a lányoknak (mert a fiú nem eszi meg) turmixolni tejfölt valami fagyasztott bogyós gyümölccsel, egy kis édesítővel, fahéjjal. Téli fagyi. Ezen a télen nem volt beteg egyik gyerek sem, nem hinném, hogy vitaminhiányosak. 🙂

  22. Gabocasays:

    Liv,
    Az edesitoszerek említetted. Sok mindent hallottam hogy így meg úgy káros az egészségre. Főleg gyerekeknek…. Te melyiket javaslod? Kaveba próbáltam saccharint, nem nagyon ízlik. Egy mokkaskanalnyi mézzel szoktam inni, de a napi 2 kávé így tejes tejszinnel rögtön 16 g szenhidratot bevisz a szervezetbe es hat szeretnek 100g alatt maradni… Vagy talán az túl sok? Marc Scisson 100-150g-öt ajánl súly fenntartására, fogyashoz 50-75g, gyorsabb fogyashoz 50g alatt. Neked mi a véleményed? Lehet hogy tiszta hülyeség a számolgatás, es csak hagyjuk el a gabonát, rizst, krumplit , gyumolcsot ( kiveve bogyos) stb es akkor nagyrészt ezzel meg van oldva a túlzott szénhidrát fogyasztás ?

  23. Az édesítőszerekkel nem tudom, mi a helyzet. Én használom őket, több félét is, általában váltogatom, nem sokat szoktunk. A gyereknek tényleg csak hébe hóba.
    Szerintem két mokkáskanálnyi méz bőven belefér. A kávé amúgy is szent, azt meg kell inni, nincs mese! 😀

  24. Gabocasays:

    Jaj nagyon köszi;)

  25. Kiddysays:

    OFF, OFF, OFF
    Sziasztok!

    Lehet, hogy ez off lesz, meg az is lehet (sőt), hogy nem is ide kéne írnom, de az imént kíváncsiságból rákerestem, hogy lehet-e a neten lassúfőzőt elérhető áron találni. Lehet.
    http://olx.hu/hirdetes/elektromos-lassu-fozo-edeny-ID1driL.html#ec19e5f956
    Egy darab négyezer, két darab hatezer forint. (Lehet, hogy ez már a gyanúsan olcsó kategória?)
    Hátha valakit érint. =)
    Bocs, hogy off és bocs, hogy ide…

Szólj hozzá

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra. Kötelező kitölteni a *-al jelölt mezőket.